Food Inspiration 13 Trends 2010

Magazine cover

E1 Echt & Eerlijk

eerdere
edities

tell a
foodfriend

gratis
aanmelden

ECHT & EERLIJK

VAN GLOBAAL NAAR LOKAAL

Delen vermenigvuldigt zich
Puur, eerlijk, oprecht. Zonder kunstmatige toevoegingen, genetische veredeling of mooimakerij. Als tegenreactie op de technologisering en globalisering van de samenleving is er een groeiende behoefte aan authenticiteit. In product, in concept, in beleving. Volgens ons zet deze trend de komende jaren sterk door, in foodservice en in foodretail.

Persoonlijkheid. Identiteit. Eerlijkheid. Echtheid. Natuurlijkheid. Transparantie. Vers. De consument wil zien wat hij eet en daar een goed gevoel bij hebben; de beleving zit in de (opr)echtheid van maker en product. So don’t fake it.

Waarom eten we in godsnaam lam uit Nieuw Zeeland? Of laten we vis per vliegtuig invliegen, terwijl er ook een alternatief is uit eigen land of streek? Waarom eten we fabrieksbrood als de bakker op de hoek de heerlijkste broden bakt? Streekgastronomie heeft de toekomst.

Hoewel de wereld binnen handbereik is, verlangen we steeds meer dat ons eten van dichtbij komt. Met producten uit het seizoen. Dat is goed voor de mensen, de planeet en uiteindelijk ook voor de winst. Think global, eat local.

Marqt
De eerste grote supermarkt met eerlijk eten, die zijn producten elke dag afneemt van ‘kloeke boeren, scherpe slagers, warme bakkers, wereldwijze wijnkenners en kleurrijke koffiebranders.’

www.marqt.nl

Daylesford Organic
100% organic en lokaal geproduceerde producten worden aangeboden; de groenten komen uit eigen tuin en het vlees uit eigen stal. Achter elk product schuilt een verhaal; vakmanschap en ambachtelijkheid.

www.daylesfordorganic.com

Vlaamsch Broodhuys
Ambachtelijk brood gemaakt van eerlijke grondstoffen; authentieke tarwerassen, zeezout uit Bretagne en gevitaliseerd bronwater. Dimitri Roels, oprichter/eigenaar: “Puur natuurlijk en aromatisch brood zonder compromissen, gebakken volgens aloude tradities.”

www.vlaamschbroodhuys.nl

LINKEDIN COMMENTAAR
Op onze Food Inspiration groep op LinkedIn (inmiddels 1850 leden) hebben we de vraag gesteld wat jullie verwachten voor 2010. Dat leverde een aantal waardevolle en sterke ‘creative comments’ op.

Opvallend is het gedeelde gevoel voor echtheid en authenticiteit. Het gevoel van thuiskomen en het willen ontvangen van oprechte aandacht. In plaats van beleving gaan we op zoek naar zingeving. Pure smaken en een grote belangstelling voor Nederlandse gerechten.

Food Inspiration heeft een trendboek beloofd aan degene met het mooiste creatieve commentaar. Het boek gaat naar Miranda Westerhoud, owner at Keuken ter Linde. Miranda, we sturen het naar je toe nog voor de feestdagen!

Klik hier om alle commentaren op Trends 2010 te lezen.

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.foodinspiration.nl/page/previous-editions/6

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://profiel.magazine.foodinspiration.nl/

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://profiel.magazine.foodinspiration.nl

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.marqt.nl

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.daylesfordorganic.com

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.vlaamschbroodhuys.nl

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.linkedin.com/groups?gid=1946336

Wasara Inspirational

Sanday's Inspirational

Technology by MagStream Real Time Publishing