Food Inspiration 31 New Theming

Magazine cover

Twitfood

#3 leuke twitter
initiatieven in de
foodservice

Een aantal
actief twitterende koks:
@vossius (Robert Kranenborg)
@smartcook (Julius Jaspers)
@niven (Niven Kunz)
@ronblaauw
@francoisgeurds
@kersentuin (Marcel de Leeuw)

#Twiner @Twiner_nl

#Twittable @niven

#Twitterbrood

Afgelopen zomer was daar ineens de twitterende ijscoman @socialijs. Door slim gebruik te maken van Twitter en de location-based applicatie Foursquare wist hij vanuit het niets zijn naam te vestigen en een fanatieke fanbase op te bouwen. Steeds meer horeca ondernemers zetten schoorvoetend hun eerste stapjes in de wereld van de Sociale Media. De voorlopers spinnen inmiddels garen bij hun actieve aanpak. Het is inmiddels niet meer de vraag OF je iets met social media moet, maar eerder HOE, WAT en WANNEER.
Klik rechts op de blauwe knoppen voor succesvolle initiatieven in de foodservice.

#Twiner @Twiner.nl
is een sympathiek concept van Xanders Bazaar dat zorgt voor een goede balans tussen social media en het persoonlijk contact. Het concept is bedacht als een gastvrije netwerktafel: een combinatie van Twitter, Diner en Wine. De achterliggende gedachte: Breng twaalf spraakmakende gasten aan één tafel, laat ze ervaringen delen en elkaar inspireren. Het Zwolse restaurant is de proeftuin van dit innovatie concept in de horeca, maar het concept is al door menig restaurant geadopteerd. Het concept werd in 2010 beloond met
een Social Media Award. Via de
website www.twiner.nl kunnen
consumenten een stoel reserveren
in een willekeurige stad en
kunnen restaurants zich aanmelden
om een #twiner te hosten. Naast
de reguliere twiner tafels zijn er
gedurende het jaar ook specials,
guest, deluxe en stars.

#Twittable @niven (1/2)
Eén van de jonge generatie chefs die vol enthousiasme social media heeft omarmd, is Niven Kunz van Restaurant Niven in Rijswijk. Hij startte begin dit jaar zijn eerste #twittable. Op het menu van zijn tweede #twittable in maart: prosecco, 5-gangen menu, wijn, waters en koffie met zoet voor 75 euro pp.

Q: Waarom ben je het gestart?
A: Niven: Ik ben de #twittable gestart uit enthousiasme voor twitter. Het is hartstikke leuk om mensen te leren kennen die je volgen, daarbij
hebben de meesten zelf iets met
de horeca waardoor het al snel
gezellig wordt. Daarnaast is het
een leuke manier om het op
rustige avonden wat drukker
te krijgen.

>>

#Twittable @niven (2/2)

Q: Wat zijn de reacties?
A: Niven: De reacties op de #twittable zijn hartstikke positief, de meeste deelnemers volgen elkaar allemaal op twitter en vinden het leuk om in real life kennis te maken met de persoon achter een twitter-account. De eerste twittable in februari had 20 deelnemers, de tweede editie op 10 maart had er al 30. En voor april staat een Queenstable gepland op Koninginnedag.

<<

#Twitterbrood @destadsbakker
Niet alleen restaurateurs maken gebruik van twitter, ook slimme retailers ruiken kansen. Het Twitterbrood van De Stadsbakker in Zwolle teistert de media. Het speciale brood van bakker Arend Kisteman is per tweet te bestellen en past precies door de brievenbus. Twitterbrood heeft de vorm van een dubbele boterham. De ingrediënten van Kistemans opmerkelijke broodje: kwark, chocolade en kokos. De Stadsbakker vestigt met zijn opmerkelijke concept de aandacht van de media op zijn bedrijf. Op radiostation 3FM besprak deejay
Giel Beelen het Twitterbrood al uitgebreid. Kisteman ontvangt
dagelijks per Twitter tientallen bestellingen.

www.twitterbrood.nl

#TwitFood

Seizoensbedrijf 2.0

Stolen

Technology by MagStream Real Time Publishing