Food Inspiration 34 Go Healthy

Magazine cover

Mood Inspiration

gratis
aanmelden

tell a
foodfriend

eerdere
edities

KLIK HIERONDER OM DE NIIEUWE HORECAPROJECTEN TE BEKIJKEN

Steeds vaker duiken op bijzondere onverwachte plekken tijdelijke venues op. Tijdelijk, omdat de ruimte tijdelijk beschikbaar is, omdat het concept aan verandering onderhevig is of omdat doelbewust wordt gekozen voor een kortstondige, indrukwekkende impact. In deze Mood Inspiration een aantal inspirerende pop-ups van het afgelopen jaar.

BLOC 23 - IN THE MIND OF AN ARTIST
Bloc 23 staat garant voor laagdrempelige, toegankelijke horeca in een huiskamersfeer in hartje Amsterdam.
>>

BARRA - CREATIEF MET WEINIG MIDDELEN
Na vijftien jaar besluit ondernemer Ivo van den Berg dat zijn inmiddels befaamde tapasbar Siempre in de Amsterdamse Pijp toe is aan een rigoureuze verbouwing.
>>

KETEL ONE TRINITY HOUSE - VIERING BARTENDERCULTUUR
Een eigen(wijze) aanpak, een rijke heritage en een sterke focus op rituelen zijn kenmerkend voor de brandidentity van Ketel One Vodka.
>>

BLOC 23– IN THE MIND OF AN ARTIST
De venue strekt zich uit over drie verdiepingen en is een bolwerk van creativiteit in de breedste zin van het woord. De ondernemers willen iedereen de kans geven de kunst in zichzelf te ontdekken. Dat doen ze door mensen samen te brengen en de ruimte te geven zich creatief te uiten op zoveel mogelijk verschillende manieren.

DYNAMISCHE OMGEVING
Het jaar 2011 staat bij Bloc 23 in het teken van ‘In The Mind Of An Artist’. In dit project krijgen verschillende kunstenaars en artiesten de gelegenheid om de meest uiteenlopende uitingen aan de gasten tentoon te stellen. Dat zorgt voor een dynamische omgeving die steeds aan verandering onderhevig is. Elke maand transformeert er minimaal één verdieping totaal en waant de gast zich letterlijk in de gedachte van de kunstenaar of artiest.

TAILORMADE
Het concept wordt mede mogelijk gemaakt door Absolut Vodka. Het geeft het merk een goede invulling voor tailormade zichtbaarheid en is een stuk origineler dan een logo op een parasol. De deelnemende kunstenaars worden zo (...)

(...)min mogelijk beperkt in hun creatieve vrijheid, maar krijgen wel een aantal guidelines mee. Zo vormt het motto van Absolut Vodka ‘Doing Things Differently Leads To Something Exceptional’ het creatieve uitgangspunt. Dat past ook naadloos bij de visie van de ondernemers, die het concept zelf bedachten. Hopelijk stimuleert het meer ondernemers tot creatieve concepten.

BLOC 23
Reguliersdwarsstraat 23
1017 BJ Amsterdam
www.bloc23.nl

BARRA - CREATIEF MET WEINIG MIDDELEN
Een traject wat zeker een half jaar gaat duren. Ivo besluit een pop-up te realiseren om zowel zijn personeel als zijn vaste gasten te behouden. Barra [by Siempre] is het gevolg.

MELKWINKEL
“Ik nam contact op met een makelaar en die kwam met dit leegstaande pandje, een voormalige melkwinkel. Ontwerper Gilian Schrofer van Concern heeft me geholpen om met een beperkt budget en beperkte middelen een creatieve invulling voor het interieur te realiseren”, vertelt Ivo. De bestaande witte tegelmuren kregen een patroon waar je van afstand ‘Barra’ in leest. De betonnen vloeren, de resterende muren en het plafond werden donkergrijs geverfd en de bar werd eigenhandig in elkaar getimmerd.

HERGEBRUIK
De tafels worden eenvoudig ingedekt met vispapier, zo van de rol. Er liggen stiften op tafel waarmee de gasten zich creatief mogen uitleven. De mooiste creaties worden beloond met een plekje aan de muur. De nieuwe tafels (...)

(...) en verlichtingspots verhuizen straks mee naar de verbouwde locatie, de stoelen gaan naar het vernieuwde terras.

OVERNAME
“Deze tijdelijke zaak is wel echt iets van deze tijd. We hebben veel enthousiaste reacties gekregen en dat geeft veel energie. Eigenlijk is het zonde dat we het straks moeten achterlaten. Een beginnende ondernemer zou dit zo over kunnen nemen. Mocht er interesse zijn, dan kunnen ze me bellen!”

BARRA
Tweede Jacob van Campenstraat 140
1073 XZ Amsterdam
Facebook

KETEL ONE TRINITY HOUSE - VIERING BARTENDERCULTUUR
Een eigen(wijze) aanpak, een rijke heritage en een sterke focus op rituelen zijn kenmerkend voor de brandidentity van Ketel One Vodka. Deze kenmerken zijn leidend geweest bij de oprichting van de Ketel One One Hundred Club. 100 venues, tien uit tien landen, werden geselecteerd die hun Ketel One Serving & Drinking Ritual mochten indienen. Uit ieder land werden vervolgens twee bartenders afgevaardigd om tijdens het Ketel One Trinity Event hun ritueel te presenteren. Een spectaculair driedaags evenement waar de uitverkoren bartenders uitgebreid werden meegenomen in de geschiedenis, productie en beleving van Ketel One Vodka.

Een van de hoogtepunten was Ketel One Trinity House, een topklasse pop-up event in de voormalig Korenbeurs in Schiedam. Geen toevallige keuze, want hier vandaan werd vroeger het graan verhandeld aan de distillateurs. Voor de gelegenheid kon hier een select gezelschap genieten van de ‘Ketel One Market’. Een markt met de wereld aan ingrediënten, waarmee de bartenders cocktails konden maken. Het onderdeel ‘Ketel One (...)

(...) with a K’ bood Oudhollandse spellen, maar ook oude ambachten. En tijdens het ‘Ketel One Hour’ moesten bartenders een plan presenteren om zo veel mogelijk bartenders binnen een uur naar hun zaak te trekken. Kortom, de viering van een bartendercultuur in een stimulerende historische omgeving, passend bij de merkwaarden van Ketel One Vodka.

SUCCESVOLLE POP-UPS

BLOC 23

TIJDELIJK IS HET NIEUWE PERMANENT

TEKST: PAULA PLANTINGA l FOTOGRAFIE: JIM ELLAM | GINO VAN MEENEN

BARRA

KETEL ONE TRINITY HOUSE

IN COPRODUCTION WITH
VENUEZ HOSPITALITY & STYLE MAGAZINE

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://profiel.magazine.foodinspiration.nl/

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://profiel.magazine.foodinspiration.nl

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.foodinspiration.nl

www.bloc23.nl

http://www.facebook.com/pages/Barra-by-Siempre/184564364905341#!/pages/Barra-by-Siempre/184564364905341?sk=info

http://itunes.apple.com/nl/album/run-fay-run/id423054351?i=423054525

http://www.facebook.com/sharer.php?u=http://foodinspiration34.shootmyfood.net&t=Nieuw editie Food Inspiration

http://twitter.com/share?url=http://foodinspiration34.shootmyfood.net&text=Nieuwe editie Food Inspiration

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.venuez.nl/

Inspirational De Ruijter

Seizoen: Vijg

Technology by MagStream Real Time Publishing