Tech
TECHNOLOGIE ALS EXPERIENCE
de sfeer en het entertainment aan zijn tafel. Misschien ken je dit gepatenteerde e-table systeem al van het Londense concept Inamo. Met Izkaya wordt nu voor het eerst het Europese vasteland aangedaan.
Lijnbaan 36-42
Rotterdam
(Geplande opening: maart 2011)
www.izkaya.com
De eigenaar denkt bovendien aan uitbreiding. Hij overweegt in de toekomst nog 40 robots in dienst te nemen. Voorlopig werken in de keuken nog steeds koks van vlees en bloed.
andere toepassingen via de LCD-schermen. Mocht je uitgesproken zijn met je tafelgenoot, dan hoef je je hier niet te vervelen.
gecombineerd in een nieuw concept. Helaas, heeft de zaak het niet gered. Op facebook is te lezen dat de Clo Winebar sinds eind vorig jaar gesloten is. De moeilijke ligging heeft de ondernemers mogelijk parten gespeeld. Hier en daar wordt voorzichtig gerept over een re-opening. Wij houden het in de gaten.
Technologisering is een
van de belangrijkste trends
in onze maatschappij. In de
horeca wordt techniek
ingezet om werkprocessen te versimpelen, kosten te besparen of tijdswinst te behalen. Maar soms lukt het om met behulp van nieuwe technologische snufjes een totaal nieuwe belevenis voor de gast te creëren. Vier high tech voorbeelden die leiden tot high touch resultaten.
Izkaya Rotterdam
Restaurant Izkaya stelt de gasten "a revolutionary interactive dining experience" in het vooruitzicht. De gast is zelf in controle van beleving, snelheid, atmosfeer en entertainment. Elke tafel is interactief. Je bepaalt zelf de sfeer door het veranderen van het motief tafellaken, je plaatst bestellingen via een touch panel op de tafel en fotos en gerechtomschrijving van je eigen menukeuze worden op tafel geprojecteerd. Verschillende applicaties maken het voor iedere gast afzonderlijk mogelijk om games te spelen of een taxi te bestellen. Dineren 3.0.
Misschien heb je het gepatenteerde e-table systeem eerder al gezien bij het Londense concept Inamo. Met Izkaya wordt nu voor het eerst het Europese vasteland betreden.
Lijnbaan 36-42, Rotterdam (Geplande opening: maart 2011)
www.izkaya.com
1. Izkaya - Rotterdam
Restaurant Izkaya stelt haar gasten "a revolutionary interactive dining experience" in het vooruitzicht. Elke tafel is interactief. Als gast beïnvloed je direct de sfeer door te kiezen voor een motief tafellaken, je plaatst bestellingen via het touch panel op de tafel. Foto's en gerechtomschrijving van je eigen menukeuze worden op je tafel geprojecteerd. De gast is zelf in controle en bepaalt de snelheid,
2. Robot restaurant – Jinan, China
De droom van elke restaurateur? Een vlekkeloze service door de inzet van robots? In Jinan, China is er nu een restaurant waar de zwarte brigade geheel uit robots bestaat. Acht geautomatiseerde obers en serveersters hebben elk hun eigen route langs de 21 tafels in het restaurant. Hoewel robots in restaurants in Azië al vrij gewoon zijn, gaat dit restaurant in Jinan wel erg ver in de automatisering van zijn personeel.
3. Graffiti Bar – Tokyo
Van een andere orde, maar daarmee niet minder innovatief is deze Graffiti bar. Graffiti Artistic Dining is een nieuwe belevenis in de Japanse horeca. De gast kan zich in de Graffiti Bar in Tokyo creatief uitleven op wandvullende LCD-schermen. Daarnaast zijn touchscreens ingebouwd in tafels en de bar. Inclusief via touchscreen te raadplegen interactieve menukaarten. Speciale VIP-cards geven gasten toegang tot tal van
4. Clo Winebar – New York City
Tijdens onze trendhunt in New York stuitten wij op iets opmerkelijks: de eerste interactieve wijnbar ter wereld. Zo'n honderd bijzondere wijnen uit de hele wereld worden per glas aangeboden. De grote tafel werkt als een groot touchscreen waarop je alle productinformatie vindt. Inventief en erg gebruiksvriendelijk. Met de speciale Clo Card kun je vervolgens je glas wijn tappen. Selfservice en experience
1.
1.
2.
2.
3.
3.
4.
4.
VORIGE
VOLGENDE
Hans'
choice
Hans'
choice
BEKIJK HELE MAGAZINE
http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.izkaya.com