E2 Elegant
eerdere
edities
tell a
foodfriend
ELEGANT
VAN EGO NAAR EVA
De warmte keert terug
De samenleving feminiseert in hoog tempo. Niet alleen studeren steeds meer vrouwen, ze werken langer, bereiken hogere functies en hun koopkracht neemt toe. Ook worden typisch vrouwelijke eigenschappen noodzakelijker om te overleven in een samenleving die steeds complexer wordt: sociale vaardigheden, inlevingsvermogen, tact, intuïtie, creativiteit, het werken in teams, multitasking. Het ziet er naar uit dat de Nederlandse vrouw de schroom van zich afwerpt. Het tijdperk van de elegantie, zwier en lichtheid is aangebroken.
Tijdens onze trendpresentatie op de Horecava was het juist deze trend die werd opgepikt door journalisten van verschillende media. Bekijk hier het item dat RTL Z ervan maakte.
Fauchon
Hypervrouwelijke verleiding
Uitzinnig fraai vormgegeven patisserie met uitmuntende smaak: hypervrouwelijke verpakkingen, prachtige kleuren. Hier ontstaat een verzoening tussen food en fashion. Een feest voor het oog. Wie de kunst van het verleiden en verpakken wil begrijpen, kan leren van de klassieken.
www.fauchon.fr
Julia's
Gezond voor vrouw on the move
Vers, snel, gezond, transparant en vrouwelijk.
Steeds meer mensen, met name vrouwen, zoeken een gezond alternatief voor het traditionele aanbod van fastfood; ‘Good Food Fast’.
www.servex.nl
Vosges Haut Chocolat
Chocolade als Haute Couture
Ontwerper en eigenaresse Katrina Markhoff combineert Haute Cuisine met Haute Couture; Katrina’s chocoladecreaties zijn te vergelijken met modecollecties. Peace, love and chocolate is haar devies.
www.vosgeschocolate.com
Verleid de vrouw met lichte en lekkere fooditems en je zit op de golf van een nieuwe ontwikkeling. De mannen volgen de vrouwen vanzelf.
Vrouwen zetten de trend: Prosecco in plaats van bier. Salades in plaats van frituur. Vis in plaats van vlees. Thee in plaats van koffie. Likeur in plaats van gedestilleerd. Zoet in plaats van hartig. Light, halfvol, naturel, organic, verse groente, juices, mineraalwater.
De elegantie vind je ook terug in fooddesign. We willen verleid worden met mooi vormgegeven eten. Een van onze grote inspiratiebronnen is een klassieker: Fauchon aan de Place de la Madeleine in Parijs (1886).
bron: RTLZ
http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.fauchon.fr
http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.marqt.nl
http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.servex.nl