Café Chocolat Schiphol
TEKST: HANS STEENBERGEN FOTOGRAFIE: RAHI REZVANI
tell a
foodfriend
VERLEIDING OP SCHIPHOL
Callebaut staat bekend om zijn uitstekende kwaliteit chocolade.
Een nadeel: Café Chocolat bevindt zich achter de paspoortcontrole (in Lounge 1)
Café Chocolat is het nieuwste foodconcept op Schiphol
De concept-ontwerpers zijn Lot Frijling (Schiphol Group)en Reoewein Niesten(HMS Host).
Ook retailproducten van chocoladepasta's tot choco-gezichtsmaskers zijn verkrijgbaar.
Passagiers kunnen dagelijks van 06.00 uur tot 20.30 uur terecht.
Een belangrijk deel van het choco-assortiment draagt het Max Havelaar keurmerk.
Café Chocolat werd geopend door presentatrice Nicolette van Dam
Van Nicolette was een chocolade standbeeld gemaakt
Tijdens de soft-opening blijken ook veel mannen verleid te worden.
Crème de la crème is leverancier van de patisserie.
Café Chocolat speelt in op de trend feminisation:
vervrouwelijking.
Gestreste reizigers vinden in chocolade een moment van troost en rust.
Inspiratie is opgedaan in Parijs, Tokio en New York
Een van de uitgangspunten is: seduce all senses. Verleid alle zintuigen.
Signature product is de Hotchocspoon: gemaakt in samenwerking met de Chocolate Company.
De Golddigger is een glas champagne met een gouden chocoladeparel.
Voor de marketeers onder ons: de makers rekenen Café Chocolat tot het premium fast casual-segment.
De medewerkers zijn getraind in kennis over chocolade
De heerlijke loungebanken bieden uitzicht op luchthaven
De koffie die geserveerd wordt is van Illy
De chocolade is afkomstig van Callebaut.
www.cafechocolat.nl
http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.cafechocolat.nl