Herman Konings: What's Next!
tell a
foodfriend
WHAT’S NEXT!
Trendwatcher en toekomstonderzoeker Herman Konings kijkt vooruit. In deze nieuwe serie - What’s Next! - bespreekt hij actuele trends en biedt hij inspiratie met sprekende voorbeelden uit de wereld van food en hospitality.
Konings gebruikt het acroniem 'LATTE MACCHIATO' om de drijfveren van de naoorlogse generaties te illustreren en te duiden. In deze eerste aflevering gaat Herman in op de waarde Aanstekelijk, de drijvende kracht achter de opkomst van social media en het verschil tussen ‘Social Networking’ en ‘Social Not-Working’.
HERMAN KONINGS
Herman Konings deed zijn masters in de theoretische psychologie en is eigenaar van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt. Gevoed door zijn nieuwsgierigheid analyseert hij de nieuwste trends - en de drijvende krachten achter het ontstaan hiervan - in België en daarbuiten. Herman geeft regelmatig adviesrondes en spreekbeurten aan bedrijven, genootschappen en hogescholen en heeft in 2009 het boek LATTE MACCHIATO geschreven.
LATTE MACCHIATO
In het boek LATTE MACCHIATO beschrijft Konings op eigen wijze de trends voor het tweede decennium van de 21e eeuw. Latte Macchiato is een letterwoord, waarmee de waarden, ambities en drijfveren van de naoorlogse generaties worden benoemd. De Latte-waarden zijn kenmerkend voor de baby-boomers, ofwel de eerste naoorlogse generatie. De Macchiato-drijfveren passen meer bij hun kinderen, de baby-busters.
BOEK BESTELLEN:
Klik hier om het boek te bestellen.
VIDEO: LUKAS VLAAR TEKST: JORD ALTHUIZEN
WAT IS?
Klik hier
WIE IS?
Klik hier
eerdere
edities
AANSTEKELIJK!