Food Inspiration 35 BBQ

Magazine cover

Boer & consument

eerdere
edities

tell a
foodfriend

gratis
aanmelden

Al onze magazines kun je blijven bekijken!

PRAAT MEE: LINKED IN DISCUSSIE
In onze Food Inspiration LinkedIn groep, bieden we je de kans om ervaringen en meningen te delen met branchegenoten. Maar liefst 4.500 foodprofessionals zijn hierin verenigd en dat aantal groeit dagelijks. Het staat leden vrij om zelf discussies te starten en onderwerpen aan te snijden. Een maand geleden begonnen we deze discussie:


Een nieuwe kersverse opgave in de serie WWWeetje.
Raad het plaatje en maak kans op een leuke prijs.
Deze maand te winnen: Vers van de pers: Het BBQ Boek
van Paul Svensson, met tips en recepten voor buiten koken.

Mail je antwoord, samen met
je naam & adresgegevens naar redactie@foodinspiration.nl,
o.v.v. Ik WWWeet het!

Reageer vóór 27 juni.
Winnaars ontvangen persoonlijk bericht.

HOE HERSTELLEN WE DE BAND TUSSEN BOER EN CONSUMENT?
“Een van de belangrijkste foodonderwerpen voor de komende
jaren is hoe we de relatie tussen consument en boer herstellen.
Willen we biodiversiteit dienen, smaak eren en echte verse en
gezonde producten eten met lage voedselkilometers, dan
zullen consumenten in direct contact met de boer moeten
komen. Er komen steeds meer initiatieven om de kloof te dichten.
Welke foodconcepten, retailconcepten, winkels, congressen zijn er?”

Er is volop gereageerd, gelinkt en geliked. Wil je alle reacties lezen en direct doorklikken naar de genoemde concepten? Klik dan hier.

Een greep uit de reacties

Manon Roovers
Wij organiseren voor onze gasten elk jaar een tour langs onze leveranciers. Die vertellen dan hun verhaal, wij verzorgen hapje en drankje op het erf of in de stal, en 's avonds eten we een 4 gangen diner van alles wat je overdag hebt gezien.

Pieter Gardenier
Kijk eens naar het supermarktconcept Marqt, op www.marqt.com. Zij zijn erin geslaagd om een hippe supermarkt neer te zetten met hoofdzakelijk regionale producten. Vooral de verhalen bij de producten verbindt de band tussen boer en consument.

Iens Boswijk
Gehoord bij BNR: www.buurtboer.nl

Jan Vaartjes
Als slagerij loop ik al enige tijd te denken om met mijn klanten (een vaste klantengroep) naar mijn koeien te gaan en aldaar een boerenexcursie te doen. Zodat mijn klanten weten dat het goed is wat wij versnijden.

Thierry Bronchart
Verschillende topchefs hebben tegenwoordig hun eigen groetentuin of werken nauw samen met lokale telers die specifieke gewassen voor hen telen. In West-Vlaanderen hebben ze verschillende initiatieven gegroepeerd onder "local food express" www.localfoodexpress.be/index.html

Michiel de Visser
Er zijn steeds meer kleinschalige initiatieven in stedelijke gebieden wat betreft vertical farming, waarbij dit het ideaal zou zijn http://www.youtube.com/watch?v=1clRcxZS52s

Christian Weij
De vrij koe www.devrijekoe.nl is ook goed bezig.

Moniek De Jongh
Kennen jullie dit initiatief? www.etenpermeter.nl

Frank van Oirschot
Er ligt een grote kans in het online verkopen van je producten. Wij zijn de online vergroothandel en supermarkt www.smaak.nl aan het opzetten. Een voorproefje van de benadering is te zien op onze site voor hobbykoks www.culinaireversmarkt.nl

Janneke Berkelbach van der Sprenkel
'Food from the Hood' is een project waarin stadsjongeren tussen de 12 en 16 jaar in een creatief workshop programma een crossmediale campagne gaan ontwikkelen ter promotie van duurzaam en regionaal geproduceerd voedsel van het seizoen. www.foodfromthehood.nl

José van Gerven
Ken je de netwerksite Smakelijk Duurzaam: www.smakelijkduurzaam.nl

Elvira Semmoh-Thijm
Site www.smaakvangeluk.nl vanaf juli 2011

Marty van Schoonhoven
Beginnen bij de jeugd: www.boerderijeducatie-amsterdam.nl

Hans Steenbergen
Er is sinds kort Landmarkt in Amsterdam Noord.
Een overdekte markt waar je een combinatie vindt van streekproducten, A-merken en horeca. www.landmarkt.nl

Jan Willem van de Sande
Social media = de oplossing. Kijk op www.thegreenbee.nl een open netwerk dat boeren en consumenten direct aan elkaar linkt. Begint sterk te groeien.

Joke Feenstra
Zie www.beleefgroenten.nl en www.flevowortelbos.nl voor actieve boeren die op een creatieve wijze consumenten in contact brengen met de teelt van groenten.

Frank Veldhof
Een mooi voorbeeld van hoe je de band tussen het boerenbedrijf, de producten en de consument dichter tot elkaar brengt: www.brabantsekluis.nl

ISBN: 9789021550220

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.foodinspiration.nl/page/previous-editions/6

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://profiel.magazine.foodinspiration.nl/

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://profiel.magazine.foodinspiration.nl

redactie@foodinspiration.nl

http://www.linkedin.com/groupItem?view=&gid=1946336&type=member&item=52043408&qid=2de04db5-b892-48e4-abc5-2dfbc758a240&goback=%2Egmp_1946336%2Eanp_1946336_1306421857009_1%2Egmp_1946336

http://www.linkedin.com/groupItem?view=&gid=1946336&type=member&item=52043408&qid=2de04db5-b892-48e4-abc5-2dfbc758a240&goback=%2Egmp_1946336%2Eanp_1946336_1306421857009_1%2Egmp_1946336

http://www.linkedin.com/groupItem?view=&gid=1946336&type=member&item=52043408&qid=2de04db5-b892-48e4-abc5-2dfbc758a240&goback=%2Egmp_1946336%2Eanp_1946336_1306421857009_1%2Egmp_1946336

http://twitter.com/share?url=http://foodinspiration35.shootmyfood.net&text=Nieuwe editie Food Inspiration

http://www.facebook.com/sharer.php?u=http://foodinspiration35.shootmyfood.net&t=Nieuw editie Food Inspiration

11x Burgerconcepten

Inspirational GroentenFruit Bureau

Technology by MagStream Real Time Publishing