3x Sexy Zuivel
3×
sexy zuivel
concepten
Zuivel is bezig aan een revival. Jaren-lang was het not done om in de horeca of 'on the go' melk of yoghurt te bestellen, maar tijden veranderen. Zuivel is weer hip en speelt in op de behoefte van de consument aan gezonde, frisse, natuur-lijke producten. Voor ondernemers is zui-vel een interessant product met een aan-trekkelijke marge. Mits er een manier wordt gevonden om waarde toe te voegen aan zo'n bulkproduct als melk. Hoe maak je zuivel sexy? Wij hebben drie inspirerende voorbeelden gevonden.
Sylter Milchbar
Een concept waarbij een hoofdrol is weggelegd voor (verse) streekzuivel, dat waren we nog niet eerder tijdens onze internationale trendjachten tegengekomen. In de Sylter Milchbar in Hamburg wordt werk gemaakt van storytelling. De zuivel is afkomstig van het eiland Sylt net ten noorden van Hamburg en daar wordt in de communicatie veel aandacht aan besteed. Maar dan zonder de gepimpte marketingverhalen en met nadruk op de versheid en herkomst van het product. Melk, vers brood, kaas, eerlijke vleeswaren, voor ontbijt en lunch. Misschien dat het thema melk sterker uitgewerkt had kunnen worden in dit concept. Maar omdat het de eerste melkbar is die we ooit zijn tegengekomen, verdient de Sylter Milchbar een plek in deze eregalerij van New Theming.
Grosser Burstah 1, Hamburg
www.sylter-milchbar.de
Yoghurt station
Yoghurtijs mag zich al enige tijd ver-heugen in een groeiende populariteit.
Zo kennen we in Londen het ondeugende concept Snog. Ook Parijs telt verschil-lende ijsconcepten, zoals het zeer vrouw-verleidelijke MyBerry. Toch waren we bij ons bezoek aan New York, begin 2010, po-sitief verrast door dit frozen yoghurt selfservice station. Voor $0,39 per 100 gram tap je hier zelf je ijsje. Afrekenen doe je per gram. Bizarre smaken (pinda-kaasijs?) en creatieve toppings naar keuze. Leuk, lekker en kostentechnisch interessant. Het self-service concept werd bemand door 1 medewerker.
18 Saint Marks Place, New York City
Rice to Riches
Speaking of een revival. Als je bij rijstpap denkt aan oma's, appel en kaneel heb je nog geen bezoek gebracht aan het concept Rice to Riches in New York. Centraal in de blits ingerichte outlet staat een gekoelde toonbank vol met hippe rijstpappen. Met intrigerende namen als Hit and Run Custard', Hazelnut Chocolate Bear Hug of Sex, Drugs and Rocky road kan je verleid worden tot het bestellen van de Sumo portie, een vijfpersoons verpakking voor 'slechts' 55 dollar. Opmerkelijk is een digitaal bestelloket waarmee je de rijstpap met overnight shipping overal in Amerika kunt laten bezorgen. Met gezond en licht eten heeft dit overigens niets meer te maken.
37 Spring Street, New York
http://www.ricetoriches.com/
VORIGE
VOLGENDE
Hans'
choice
Hans'
choice
BEKIJK HELE MAGAZINE