Inhoudsopgave
CROSSING BORDERS
MOOD INSPIRATION
COLOFON
FOODFUN
tell a
foodfriend
eerdere
edities
FOOD INSPIRATION DAY
WAT WIL DE MAN?
Alle nieuwe foodconcepten die wij zien komen – in binnen en buitenland – zijn concepten die uitblinken in vrouwvriendelijkheid. Elegantie, sfeer, lichte gerechten op de kaart, verwenmomenten, mooie wijnkaart, lichte en zachte inrichting, milde muziek; vrouwen zetten de trend. Weg van de zakelijkheid of het plat vermaak. Ruim baan voor de emotie en de beleving. Voorbeelden: Jour, Le Pain Qoutidien, Café Chocolat, Julia’s, Vapiano. Een ijzeren wet is dat mannen vrouwen volgen. Dus als vrouwen een nieuw concept omarmen, volgen de mannen vanzelf. Maar dat houdt een keer op. Er is hoop voor de klassieke hetero. Er gaat een markt ontstaan voor typisch mannelijke concepten: met stoere steaks, bier, stevige landwijnen en houten tafels. Waar ze weer even onder elkaar kunnen zijn. We weten dat een Nederlandse ondernemer bezig is met het eerste slagerij-restaurant van Nederland. Een gat in de mannenmarkt.
Hans Steenbergen
Paon Royal
Antwerpen
Man vs Vrouw:
Concepten langs de meetlat
Winnaars
Smaakvol 2009
Sneak Preview TOWNHOUSE HOTEL
Good Vibrations
Hot Concepts In Salzburg