Inhoudsopgave
CROSSING BORDERS
FOOD INSPIRATION DAY
COLOFON
FOODFUN
Starbucks
new style
tell a
foodfriend
eerdere
edities
INSPIRING OPENINGS
THEE IS VROUWELIJK
Koffie maakt je alert. Je krijgt er energie van. Als je kracht moet zetten, heb je koffie nodig. Koffie is een mannelijke drank. Thee heeft een omgekeerde werking. Thee maakt je rustig, kalm. Thee brengt je in harmonie met je omgeving. Thee drink je niet staande zoals je een espresso drinkt, thee drink je in een luie stoel. Thee is vrouwelijk.
De maatschappij feminiseert. Sociale vaardigheden worden in onze complexe samenleving steeds belangrijker. Er is een groeiende aandacht voor elegantie, harmonie: in smaak, ambiance en design.
Thee verandert van een bulkproduct zonder waarde, naar een specialiteit met een verhaal. Net als wijn en koffie groeit het aanbod en de variatie. Dat is belangrijk voor horeca en cateringbedrijven die hun productaanbod permanent moeten vernieuwen om de concurrentie met retail voor te blijven.
Thee heeft de toekomst.
Hans Steenbergen
professie:
Theesommelier
FOOD
ART
NEW GENERATION:
HIP EINDHOVEN
SIDNEY SCHUTTE